Τετάρτη, 28 Φεβρουαρίου, 2024
ΑρχικήxtesiniΥπερφαγία: Πώς λειτουργεί η τάση προς την ανθυγιεινή διατροφή και πώς να...

Υπερφαγία: Πώς λειτουργεί η τάση προς την ανθυγιεινή διατροφή και πώς να την σταματήσουμε

Έχετε νιώσει ποτέ ότι δεν μπορείτε να σταματήσετε να τρώτε; Όπως και να προσπαθήσετε, απλά δεν φαίνεται να ελέγχετε τον εαυτό σας γύρω από το φαγητό; Αν ναι, μπορεί να παλεύετε με μια κατάσταση γνωστή ως διαταραχή υπερφαγίας ή BED.


Η διαταραχή υπερφαγίας είναι μια σχετικά νέα προσθήκη στο Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders ή DSM. Το DSM είναι η Βίβλος του επαγγέλματος της ψυχικής υγείας και χρησιμοποιείται για τη διάγνωση όλων των ψυχικών διαταραχών. Το BED προστέθηκε στο DSM μόλις το 2013, πράγμα που σημαίνει ότι εξακολουθεί να μην είναι τόσο γνωστό ή κατανοητό όσο άλλες ψυχικές διαταραχές, όπως η κατάθλιψη ή το άγχος.

Η διαταραχή υπερφαγίας χαρακτηρίζεται από μερικά βασικά συμπτώματα:

Τρώγοντας μια ασυνήθιστα μεγάλη ποσότητα φαγητού σε σύντομο χρονικό διάστημα

Αίσθημα εκτός ελέγχου ή ανικανότητα να σταματήσετε να τρώτε

Τρώτε ακόμα και όταν δεν πεινάτε

Τρώγοντας σε σημείο δυσφορίας

Αισθάνεστε ντροπή ή αμηχανία για το φαγητό σας

Εάν παλεύετε με κάποιο από αυτά τα συμπτώματα, μπορεί να αναρωτιέστε πώς να σταματήσετε την υπερφαγία. Το πρώτο βήμα είναι να κατανοήσουμε πώς λειτουργεί η διαταραχή.

Η διαταραχή υπερφαγίας θεωρείται ότι προκαλείται από έναν συνδυασμό γενετικών και περιβαλλοντικών παραγόντων. Εάν έχετε ένα μέλος της οικογένειας με BED, είναι πιο πιθανό να αναπτύξετε τη διαταραχή μόνοι σας. Και αν εκτίθεστε σε ορισμένους περιβαλλοντικούς παράγοντες, όπως η δίαιτα ή το στρες, μπορεί να έχετε περισσότερες πιθανότητες να τρώτε υπερβολικά.

Μόλις κατανοήσετε τα αίτια του BED, μπορείτε να αρχίσετε να αναζητάτε τρόπους διαχείρισης ή θεραπείας της διαταραχής. Εάν παλεύετε με την υπερφαγία, υπάρχουν μερικά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να λάβετε βοήθεια:

1. Μιλήστε με το γιατρό σας. Εάν ανησυχείτε ότι μπορεί να έχετε BED, το πρώτο βήμα είναι να μιλήσετε με το γιατρό σας. Μπορούν να σας βοηθήσουν να καταλάβετε εάν πληροίτε τα κριτήρια για τη διαταραχή και μπορούν να σας παραπέμψουν σε έναν επαγγελματία ψυχικής υγείας εάν είναι απαραίτητο.

2. Αναζητήστε θεραπεία. Εάν έχετε διαγνωστεί με BED, η θεραπεία μπορεί να είναι μια απίστευτα χρήσιμη θεραπευτική επιλογή. Η θεραπεία μπορεί να σας βοηθήσει να κατανοήσετε και να διαχειριστείτε τη διαταραχή σας, καθώς και οποιεσδήποτε άλλες καταστάσεις ψυχικής υγείας με τις οποίες μπορεί να αντιμετωπίζετε.

3. Γίνετε μέλος μιας ομάδας υποστήριξης. Υπάρχουν πολλοί οργανισμοί και διαδικτυακές κοινότητες που προσφέρουν υποστήριξη σε άτομα με BED. Η συμμετοχή σε μια ομάδα υποστήριξης μπορεί να σας βοηθήσει να αισθανθείτε λιγότερο μόνοι και μπορεί να σας δώσει μερικές χρήσιμες συμβουλές για τη διαχείριση της διαταραχής σας.

4. Κάντε αλλαγές στον τρόπο ζωής. Η υγιεινή διατροφή και η τακτική άσκηση μπορούν να σας βοηθήσουν να διαχειριστείτε την υπερφαγία. Εάν δυσκολεύεστε να κάνετε αυτές τις αλλαγές μόνοι σας, μιλήστε με τον γιατρό ή τον θεραπευτή σας για να λάβετε βοήθεια.

Η διαταραχή υπερφαγίας είναι μια σοβαρή κατάσταση που μπορεί να είναι δύσκολο να αντιμετωπιστεί. Αλλά με τη σωστή θεραπεία, μπορείτε να μάθετε να ελέγχετε τη διαταραχή σας και να ζείτε μια υγιή, ευτυχισμένη ζωή.

Πηγή: https://www.xtesini.gr/

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
- Advertisment -

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΟΛΙΑ