Τετάρτη, 28 Φεβρουαρίου, 2024
ΑρχικήxtesiniΤα πολλαπλά οφέλη που έχουν τα μανιτάρια για την υγεία σου

Τα πολλαπλά οφέλη που έχουν τα μανιτάρια για την υγεία σου

Τα μανιτάρια είναι ένα είδος μυκήτων που σχετίζονται με τις ζύμες και τη μούχλα. Βρίσκονται σε πολλά διαφορετικά ενδιαιτήματα, συμπεριλαμβανομένων των δέντρων, στο έδαφος και στο νερό. Υπάρχουν περισσότερα από 10.000 διαφορετικά είδη μανιταριών, αλλά μόνο μερικές εκατοντάδες είναι βρώσιμα.


Τα οφέλη των μανιταριών για την υγεία οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στο μοναδικό θρεπτικό τους προφίλ. Αποτελούν εξαιρετική πηγή αντιοξειδωτικών, βιταμινών Β, χαλκού, σεληνίου και β-γλυκανών (είδος φυτικών ινών).

Τα μανιτάρια είναι επίσης μια πλούσια πηγή umami, μια αλμυρή γεύση που συχνά περιγράφεται ως «κρεατώδης» ή «χωμάτινη». Αυτή η μοναδική γεύση οφείλεται στην παρουσία του γλουταμικού, ενός τύπου αμινοξέος που βρίσκεται επίσης στο κρέας, το τυρί και άλλα τρόφιμα πλούσια σε umami.

Τα αντιοξειδωτικά στα μανιτάρια μπορούν να βοηθήσουν στην προστασία των κυττάρων σας από βλάβες και μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο ορισμένων χρόνιων ασθενειών. Για παράδειγμα, μια ένωση που βρίσκεται στα μανιτάρια που ονομάζεται εργοθειονεΐνη έχει αποδειχθεί ότι προστατεύει τα κύτταρα από την οξειδωτική βλάβη.

Τα μανιτάρια είναι επίσης καλή πηγή βιταμινών Β, οι οποίες είναι απαραίτητες για τον ενεργειακό μεταβολισμό, τη λειτουργία του εγκεφάλου και το σχηματισμό ερυθρών αιμοσφαιρίων.

Επιπλέον, τα μανιτάρια περιέχουν χαλκό, ο οποίος είναι απαραίτητος για το σχηματισμό των αιμοφόρων αγγείων και την απορρόφηση του σιδήρου. Το σελήνιο, ένα άλλο μέταλλο που βρίσκεται στα μανιτάρια, είναι σημαντικό για τη λειτουργία του θυρεοειδούς και το ανοσοποιητικό σύστημα.

Οι βήτα-γλυκάνες είναι ένας τύπος ινών που μπορεί να ενισχύσει το ανοσοποιητικό σύστημα ενεργοποιώντας τα κύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος. Έχει επίσης αποδειχθεί ότι μειώνουν τον κίνδυνο ορισμένων τύπων καρκίνου, όπως ο καρκίνος του μαστού και του παχέος εντέρου.

Τα μανιτάρια είναι μια τροφή με λίγες θερμίδες που είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά. Μπορούν να είναι μια υγιεινή προσθήκη σε οποιαδήποτε δίαιτα.

Τα μανιτάρια έχουν μακρά ιστορία χρήσης στην παραδοσιακή ιατρική. Χρησιμοποιήθηκαν για τη θεραπεία ποικίλων παθήσεων, συμπεριλαμβανομένης της κόπωσης, του άγχους και της κατάθλιψης.

Σήμερα, τα μανιτάρια μελετώνται για τη δυνατότητά τους να θεραπεύσουν μια ποικιλία παθήσεων υγείας, συμπεριλαμβανομένου του καρκίνου, του διαβήτη και της νόσου του Αλτσχάιμερ.

Αν θέλετε να προσθέσετε περισσότερα μανιτάρια στη διατροφή σας, υπάρχουν πολλοί νόστιμοι τρόποι για να το κάνετε. Μπορείτε να τα προσθέσετε σε σούπες, σαλάτες, stir-fries, πιάτα ζυμαρικών και άλλα. Μπορείτε επίσης να αγοράσετε μανιτάρια που είναι ήδη μαγειρεμένα και κονσερβοποιημένα.

Τα μανιτάρια είναι μια υγιεινή και νόστιμη προσθήκη σε κάθε δίαιτα. Φροντίστε λοιπόν να τα προσθέσετε στη λίστα αγορών σας και να απολαύσετε τα πολλαπλά οφέλη τους για την υγεία.

Πηγή: https://www.xtesini.gr/

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
- Advertisment -

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΟΛΙΑ