Κυριακή, 14 Ιουλίου, 2024
ΑρχικήxtesiniΚατακράτηση υγρών: Καταπολεμήστε την και χάστε βάρος

Κατακράτηση υγρών: Καταπολεμήστε την και χάστε βάρος

Η κατακράτηση υγρών είναι μια κατάσταση όπου συσσωρεύονται υπερβολικά υγρά μέσα στο σώμα σας. Αυτό μπορεί να προκαλέσει πρήξιμο στα χέρια, τους αστραγάλους, τα πόδια και τα πόδια. Πέρα από την ενόχληση ή τις καλλυντικές ανησυχίες, η κατακράτηση υγρών μπορεί να προσθέσει επιπλέον βάρος και να εμποδίσει τις προσπάθειες απώλειας βάρους. Δείτε πώς μπορείτε να καταπολεμήσετε την κατακράτηση υγρών και να επιτύχετε ένα πιο υγιές βάρος.


1. Κατανόηση των Αιτιών
Πρώτον, είναι σημαντικό να κατανοήσουμε τις βαθύτερες αιτίες της κατακράτησης υγρών. Οι συνήθεις ένοχοι περιλαμβάνουν:

Υψηλή πρόσληψη αλατιού
Ορμονικές αλλαγές κατά τη διάρκεια του εμμηνορροϊκού κύκλου
Εγκυμοσύνη
Ορισμένα φάρμακα (π.χ. φάρμακα για την υψηλή αρτηριακή πίεση, κορτικοστεροειδή)
Όρθια ή καθιστή για μεγάλες περιόδους
Χρόνια φλεβική ανεπάρκεια

2. Μειώστε την πρόσληψη νατρίου
Μια διατροφή πλούσια σε αλάτι μπορεί να οδηγήσει σε κατακράτηση νερού. Η μείωση των επεξεργασμένων και αλμυρών τροφίμων μπορεί να βοηθήσει. Αντ ‘αυτού, επιλέξτε φρέσκα φρούτα, λαχανικά, άπαχες πρωτεΐνες και δημητριακά ολικής αλέσεως. Διαβάστε τις ετικέτες όταν ψωνίζετε για να παραμείνετε εντός της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης νατρίου.

3. Αυξήστε τα επίπεδα καλίου
Το κάλιο μπορεί να βοηθήσει στην εξισορρόπηση των επιπέδων νατρίου στα κύτταρα, μειώνοντας την κατακράτηση νερού. Τροφές πλούσιες σε κάλιο περιλαμβάνουν τις μπανάνες, τα πορτοκάλια, το σπανάκι και τις γλυκοπατάτες.

4. Μείνετε ενυδατωμένοι
Μπορεί να ακούγεται αντιπαθητικό, αλλά το να πίνεις αρκετό νερό μπορεί να βοηθήσει στην αποβολή του υπερβολικού αλατιού και υγρών από το σώμα. Βεβαιωθείτε ότι πίνετε τουλάχιστον 8 ποτήρια νερό την ημέρα, ή περισσότερα εάν είστε δραστήριοι.

5. Ασκηθείτε τακτικά
Η σωματική δραστηριότητα μπορεί να βοηθήσει στη μετακίνηση της περίσσειας υγρών, ειδικά στα πόδια, πίσω στην καρδιά. Βοηθά επίσης στην αποβολή των περιττών αλάτων.

6. Κάλτσες συμπίεσης
Για όσους βιώνουν κατακράτηση υγρών στα πόδια, ειδικά μετά από παρατεταμένη ορθοστασία, οι κάλτσες συμπίεσης μπορούν να βοηθήσουν. Αυτές οι κάλτσες ασκούν πίεση στα πόδια σας, βοηθώντας στη μείωση του πρηξίματος και στην ανακούφιση της συσσώρευσης υγρών.

7. Σηκώστε τα πόδια σας
Εάν έχετε πρήξιμο στα πόδια ή τους αστραγάλους σας, η ανύψωσή τους μπορεί να σας βοηθήσει. Όταν ξαπλώνετε, βεβαιωθείτε ότι τα πόδια σας είναι σηκωμένα πάνω από το επίπεδο της καρδιάς σας. Αυτό προάγει την αποστράγγιση της περίσσειας υγρού.

8. Περιορίστε ορισμένα ποτά
Ο περιορισμός ή η αποφυγή ποτών που μπορεί να σας αφυδατώσουν, όπως το αλκοόλ και τα ποτά με καφεΐνη, μπορεί να είναι ευεργετικό. Μπορούν να οδηγήσουν σε αυξημένη κατακράτηση υγρών καθώς το σώμα προσπαθεί να κρατήσει όσο το δυνατόν περισσότερο νερό.

9. Φυτικά φάρμακα
Ορισμένα βότανα, όπως η πικραλίδα, ο μαϊντανός και η αλογοουρά, έχουν διουρητικές ιδιότητες και μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της κατακράτησης υγρών. Ωστόσο, είναι σημαντικό να συμβουλευτείτε έναν επαγγελματία υγείας πριν ξεκινήσετε οποιαδήποτε θεραπεία με βότανα.

10. Διαβούλευση
Εάν αντιμετωπίζετε σοβαρή ή επίμονη κατακράτηση υγρών, είναι απαραίτητο να επισκεφτείτε έναν γιατρό. Μερικές φορές μπορεί να είναι σύμπτωμα πιο σοβαρών καταστάσεων όπως νεφρική νόσο, καρδιακή ανεπάρκεια ή ηπατική νόσο.

Συμπέρασμα
Η κατακράτηση υγρών μπορεί να εμποδίσει τις προσπάθειες απώλειας βάρους, αλλά κατανοώντας τις αιτίες και εφαρμόζοντας στρατηγικές για την καταπολέμησή της, μπορείτε να επιτύχετε υγιέστερο βάρος και γενική ευεξία. Όπως πάντα, όταν κάνετε αλλαγές στον τρόπο ζωής ή στη διατροφή σας, είναι απαραίτητο να συμβουλευτείτε έναν επαγγελματία υγείας.

Πηγή: https://www.xtesini.gr/

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
- Advertisment -

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΟΛΙΑ