Δευτέρα, 28 Νοεμβρίου, 2022
ΑρχικήxtesiniΘυρεοειδής: Οι τροφές που πρέπει να αποφύγετε

Θυρεοειδής: Οι τροφές που πρέπει να αποφύγετε

Υπάρχουν πολλά διαφορετικά είδη τροφών που μπορούν να προκαλέσουν ή να επιδεινώσουν προβλήματα θυρεοειδούς. Ορισμένες από αυτές τις τροφές περιέχουν βρογχογόνα, τα οποία είναι ουσίες που μπορούν να επηρεάσουν την παραγωγή θυρεοειδικών ορμονών. Άλλα τρόφιμα μπορεί να περιέχουν ενώσεις που αναστέλλουν τον θυρεοειδή που μπορεί να δυσκολέψουν τον θυρεοειδή να απορροφήσει το ιώδιο, ένα βασικό συστατικό της θυρεοειδικής ορμόνης.


Αν και δεν χρειάζεται να αφαιρέσετε εντελώς όλα αυτά τα τρόφιμα από τη διατροφή σας, είναι σημαντικό να γνωρίζετε ποιες από αυτές μπορεί να προκαλέσουν ή να επιδεινώσουν προβλήματα θυρεοειδούς.

Βρογχογόνα:

Τα βρογχογόνα είναι ουσίες που μπορούν να επηρεάσουν την παραγωγή θυρεοειδικών ορμονών. Βρίσκονται σε μια ποικιλία τροφίμων, όπως:

σόγια

τόφου

λάχανο

λάχανο

μπρόκολο

λαχανάκια Βρυξελλών

γογγύλια

μέγα γογγύλιον

κεχρί

σπανάκι

φιστίκια

φράουλες

γλυκοπατάτες

Ενώ τα βρογχογόνα μπορεί να είναι ωφέλιμα σε μικρές ποσότητες, η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων αυτών των τροφών μπορεί να προκαλέσει προβλήματα σε άτομα με προβλήματα θυρεοειδούς. Εάν έχετε πάθηση του θυρεοειδούς, μπορεί να θέλετε να περιορίσετε την πρόσληψη βρογχογόνων τροφών.

Ενώσεις αποκλεισμού του θυρεοειδούς

Υπάρχει επίσης μια σειρά από τρόφιμα που περιέχουν ενώσεις που αναστέλλουν τον θυρεοειδή. Αυτές οι ενώσεις μπορεί να δυσκολέψουν τον θυρεοειδή να απορροφήσει το ιώδιο, ένα βασικό συστατικό της θυρεοειδικής ορμόνης. Τα τρόφιμα που περιέχουν ενώσεις που αναστέλλουν τον θυρεοειδή περιλαμβάνουν:

κασάβα

γλυκοπατάτες

φιστίκια

κεχρί

γογγύλια

μέγα γογγύλιον

Ενώ αυτές οι τροφές μπορούν να αποτελούν μέρος μιας υγιεινής διατροφής, τα άτομα με προβλήματα θυρεοειδούς μπορεί να θέλουν να περιορίσουν την πρόσληψή τους.

Άλλες εκτιμήσεις

Εκτός από τα βρογχογόνα και τις ενώσεις που αναστέλλουν τον θυρεοειδή, υπάρχουν μερικά άλλα πράγματα που πρέπει να λάβετε υπόψη όταν πρόκειται για προβλήματα διατροφής και θυρεοειδούς.

Πρώτον, είναι σημαντικό να λαμβάνετε αρκετό ιώδιο. Ο θυρεοειδής χρειάζεται ιώδιο για να λειτουργήσει σωστά και η έλλειψη ιωδίου μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα όπως βρογχοκήλη και υποθυρεοειδισμός. Καλές πηγές ιωδίου περιλαμβάνουν τα θαλασσινά, τα γαλακτοκομικά προϊόντα και το ιωδιούχο αλάτι.

Δεύτερον, βεβαιωθείτε ότι λαμβάνετε αρκετό σελήνιο. Το σελήνιο είναι ένα μέταλλο που είναι απαραίτητο για τη λειτουργία του θυρεοειδούς. Μπορεί να βρεθεί σε τρόφιμα όπως τα καρύδια Βραζιλίας, ο τόνος, τα αυγά και το κοτόπουλο.

Τέλος, προσπαθήστε να περιορίσετε την πρόσληψη ανθυγιεινών λιπαρών. Τα ανθυγιεινά λίπη μπορούν να οδηγήσουν σε αύξηση βάρους, η οποία μπορεί να επιδεινώσει τα προβλήματα του θυρεοειδούς. Αντίθετα, εστιάστε στην κατανάλωση υγιεινών λιπών, όπως αυτά που βρίσκονται στο ελαιόλαδο, το αβοκάντο και τους ξηρούς καρπούς.

Πηγή: https://www.xtesini.gr/

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
- Advertisment -

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΟΛΙΑ