Τρίτη, 27 Σεπτεμβρίου, 2022
ΑρχικήxtesiniΔιατροφή και προσδόκιμο ζωής: τι λέει νέα έρευνα

Διατροφή και προσδόκιμο ζωής: τι λέει νέα έρευνα

Δεν είναι μυστικό ότι αυτό που τρώμε μπορεί να έχει σημαντικό αντίκτυπο στην υγεία μας. Εξάλλου, το φαγητό είναι το καύσιμο που χρησιμοποιεί το σώμα μας για να λειτουργήσει σωστά. Γνωρίζατε όμως ότι αυτό που τρώμε μπορεί επίσης να επηρεάσει τη διάρκεια της ζωής μας;


Πρόσφατες έρευνες έχουν δείξει ότι υπάρχει ισχυρή σχέση μεταξύ της διατροφής και του προσδόκιμου ζωής. Μάλιστα, ορισμένοι ειδικοί πιστεύουν ότι η διατροφή μπορεί να είναι ακόμη πιο σημαντική από τη γενετική όσον αφορά τη διάρκεια ζωής.

Λοιπόν, τι λέει αυτή η νέα έρευνα για τη διατροφή και το προσδόκιμο ζωής; Ας ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά.

Μελέτες για τη διατροφή και το προσδόκιμο ζωής

Έχουν γίνει πολυάριθμες μελέτες για τη διατροφή και το προσδόκιμο ζωής, αλλά μία από τις πιο ολοκληρωμένες δημοσιεύτηκε στο περιοδικό BMC Medicine το 2013.

Αυτή η μελέτη εξέτασε τη διατροφή περισσότερων από 100.000 ανθρώπων από 16 διαφορετικές χώρες. Οι συμμετέχοντες παρακολουθήθηκαν κατά μέσο όρο για 25 χρόνια.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η υγιεινή διατροφή συνδέεται με μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Μάλιστα, υπολόγισαν ότι η υγιεινή διατροφή θα μπορούσε να προσθέσει έως και τέσσερα χρόνια στη διάρκεια ζωής σας.

Λοιπόν, τι ακριβώς είναι μια υγιεινή διατροφή; Σύμφωνα με αυτή τη μελέτη, μια υγιεινή διατροφή περιλαμβάνει:

Πολλά φρούτα και λαχανικά

Μέτριες ποσότητες άπαχης πρωτεΐνης

Χαμηλές ποσότητες κορεσμένων και τρανς λιπαρών

Χαμηλές ποσότητες επεξεργασμένων σακχάρων

Οι ερευνητές διαπίστωσαν επίσης ότι ορισμένα ανθυγιεινά τρόφιμα συνδέονται με μικρότερη διάρκεια ζωής. Αυτά περιλαμβάνουν:

Επεξεργασμένα κρέατα

Ζαχαρούχα ποτά

Ανθυγιεινά λιπαρά

Επεξεργασμένοι υδατάνθρακες

Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή η μελέτη δεν είναι η μόνη που ανακάλυψε μια σχέση μεταξύ της διατροφής και του προσδόκιμου ζωής. Πολλές άλλες μελέτες έχουν καταλήξει σε παρόμοια συμπεράσματα.

Για παράδειγμα, μια μελέτη του 2018 που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό JAMA Internal Medicine εξέτασε τις δίαιτες περισσότερων από 70.000 ενηλίκων και διαπίστωσε ότι μια υγιεινή διατροφή συνδέεται με μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.

Εν τω μεταξύ, μια μελέτη του 2019 που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Circulation διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι που έκαναν μεσογειακή διατροφή είχαν χαμηλότερο κίνδυνο να πεθάνουν σε διάστημα πέντε ετών από εκείνους που δεν ακολουθούσαν αυτό το είδος δίαιτας.

Η κατώτατη γραμμή

Τα στοιχεία είναι ξεκάθαρα: η διατροφή έχει σημαντικό αντίκτυπο στο προσδόκιμο ζωής. Έτσι, εάν θέλετε να ζήσετε μια μακρά και υγιή ζωή, φροντίστε να τρώτε πολλά φρούτα και λαχανικά, άπαχη πρωτεΐνη και υγιή λίπη και περιορίστε την πρόσληψη επεξεργασμένων κρεάτων, ροφημάτων με ζάχαρη και επεξεργασμένων υδατανθράκων.

Πηγή: https://www.xtesini.gr/

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
- Advertisment -

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΟΛΙΑ