Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΕπικαιρότηταΝέα έρευνα απέδειξε ότι τα πιο έξυπνα παιδιά γίνονται, δεν γεννιούνται

Νέα έρευνα απέδειξε ότι τα πιο έξυπνα παιδιά γίνονται, δεν γεννιούνται

Νέα μελέτη δείχνει ότι η νοοτροπία των γονέων σχετικά με τις δυνατότητες ανάπτυξης που έχουν τα παιδιά τους, αποφέρει καλύτερα αποτελέσματα ξεκινώντας από πολύ μικρή ηλικία.


Πολλοί γονείς τις περασμένες δεκαετίες πίστευαν ότι η ευφυΐα και πολλές άλλες ικανότητες ήταν σταθερά χαρακτηριστικά. Ένα παιδί γεννήθηκε έξυπνο ή όχι, και λίγα πράγματα μπορούσαν να γίνουν για να αλλάξει αυτό. Πιο πρόσφατη έρευνα έχει ανατρέψει αυτή την ιδέα και έδειξε ότι η ενθάρρυνση των γονέων να υιοθετήσουν μια λεγόμενη νοοτροπία ανάπτυξης οδηγεί σε καλύτερα εκπαιδευτικά αποτελέσματα για τα παιδιά τους. Ωστόσο, δεν ήταν σαφές σε ποιο σημείο μια τέτοια νοοτροπία μπορεί να επηρεάσει τη ζωή ενός παιδιού και νέα έρευνα υπονοεί ότι μπορεί να ξεκινήσει πολύ νωρίς.

 

Ανάπτυξη εγκεφάλου του παιδιού: Νέα έρευνα φέρνει στο φως νέα δεδομένα

 

Μια μελέτη που κυκλοφόρησε πρόσφατα από τη Mei Elansary, μια παιδίατρο στο Ιατρικό Κέντρο της Βοστώνης, και πέντε άλλους μελετητές διαπίστωσε ότι η νοοτροπία της μητρικής ανάπτυξης θα μπορούσε να μετριάσει τις αρνητικές επιπτώσεις του στρες στις μητέρες τους πρώτους μήνες της ζωής του παιδιού και να προωθήσει την ανάπτυξη του εγκεφάλου. Η εργασία της ομάδας βασίστηκε σε προηγούμενες έρευνες, συμπεριλαμβανομένης αυτής της Meredith Rowe και Saul Zaentz, Καθηγητή Πρώιμης Μάθησης και Ανάπτυξης, η οποία έδειξε τα θετικά αποτελέσματα μιας αναπτυξιακής νοοτροπίας στις αλληλεπιδράσεις μητέρας-παιδιού.

«Μια νοοτροπία ανάπτυξης της μητέρας είναι η πεποίθηση ότι μπορείς να αναπτύξεις τις ικανότητές σου μέσα από δουλειά και προσπάθεια και ότι μπορείς να βοηθήσεις τα παιδιά σου να μάθουν νέα πράγματα και να αναπτυχθούν και να επεκτείνουν τις ικανότητές τους», είπε η Elansary. «Αντίθετα, μια σταθερή νοοτροπία της μητέρας είναι η πεποίθηση ότι οι ικανότητες θα παραμείνουν ίδιες με την πάροδο του χρόνου, ανεξάρτητα από το πόσο σκληρά εργάζεται ή πόση επένδυση ως μαμά κάνει στη μάθηση του παιδιού της».

 

Η νέα έρευνα περιελάμβανε 33 μητέρες και τα παιδιά τους, που ήταν 12 μηνών και μελετήθηκαν σχετικά με τον ρόλο του στρες και την ανάπτυξη του παιδιού. Επικεφαλής της μελέτης ήταν ο Charles Nelson, καθηγητής παιδιατρικής και νευροεπιστήμης στην Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ και καθηγητής εκπαίδευσης στο Μεταπτυχιακό Σχολείο Εκπαίδευσης του Χάρβαρντ. Οι μητέρες προσλήφθηκαν από την κλινική πρωτοβάθμιας περίθαλψης στο Νοσοκομείο Παίδων της Βοστώνης, το οποίο εξυπηρετεί οικογένειες που είναι δημόσια ασφαλισμένες.

Οι ερευνητές της μελέτης ρώτησαν τις μητέρες για τη νοοτροπία και τα επίπεδα άγχους τους. Η εγκεφαλική δραστηριότητα των παιδιών παρατηρήθηκε μέσω ηλεκτροεγκεφαλογραφίας. Προηγούμενη έρευνα είχε δείξει τον αρνητικό αντίκτυπο του μητρικού στρες όχι μόνο στις αλληλεπιδράσεις και τις προσκολλήσεις μεταξύ μητέρας και βρέφους, αλλά και στην ανάπτυξη του εγκεφάλου της παιδικής ηλικίας.

Τα νέα αποτελέσματα έδειξαν χαμηλότερη εγκεφαλική δραστηριότητα για βρέφη μητέρων που ένιωθαν άγχος και είχαν σταθερή νοοτροπία. Αντίθετα, τα βρέφη των μητέρων με νοοτροπία ανάπτυξης δεν παρουσίασαν αρνητικό αντίκτυπο.

«Διαπιστώσαμε ότι [τα παιδιά] μητέρων που είχαν υψηλά επίπεδα στρες και είχαν επίσης μια νοοτροπία ανάπτυξης ήταν προστατευμένα από τις αρνητικές επιπτώσεις των υψηλών επιπέδων στρες», είπε ο Elansary.

δημιουργική απασχόληση για παιδιά στο σπίτι

Pexels

Αν και η μελέτη είναι μικρή, είναι η πρώτη που εξετάζει τη νοοτροπία, τα βρέφη και την ανάπτυξη του εγκεφάλου. Για τον McCoy, αυτή είναι μια από τις σημαντικότερες συνεισφορές της μελέτης. Προηγούμενες μελέτες εξέτασαν τη σχέση μεταξύ της νοοτροπίας ανάπτυξης και των θετικών αποτελεσμάτων στη μάθηση των παιδιών, είπε.

«Αυτό που είναι συναρπαστικό σε αυτή τη μελέτη είναι ότι δείχνει ότι οι νοοτροπίες σχετίζονται με τα αποτελέσματα ήδη από τη βρεφική ηλικία», είπε ο McCoy. «Υποδηλώνει κάποιες αρχικές ενδείξεις ότι υπάρχουν πραγματικά βιολογικά ερείσματα για το πώς οι νοοτροπίες ενσωματώνονται στα παιδιά ή πώς οι μητρικές νοοτροπίες μπορεί να ενσωματωθούν στα παιδιά σε πολύ μικρή ηλικία».

Τα 10 διαμαντάκια που δεν πρέπει να λείπουν από την παιδική βιβλιοθήκη του σπιτιού σου

Όμως, ενώ η μελέτη δείχνει ότι οι νοοτροπίες ανάπτυξης μπορούν να αποτρέψουν τις αρνητικές συνέπειες του μητρικού στρες, δεν αποτελούν πανάκεια για τα συστημικά εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι νέοι γονείς, είπε ο McCoy.

«Πρέπει να υποστηρίξουμε παρεμβάσεις που υποστηρίζουν νοοτροπίες ανάπτυξης, αλλά ταυτόχρονα, πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι υπάρχουν τεράστιοι συστημικοί στρεσογόνοι παράγοντες και φραγμοί που τίθενται στους νέους γονείς, ειδικά κατά τον πρώτο χρόνο της ζωής των παιδιών», δήλωσε ο McCoy. «Οι νοοτροπίες ανάπτυξης δεν πρόκειται να τα λύσουν αυτά».

Αυτό που είναι απαραίτητο είναι μια πιο συστημική προσέγγιση, είπε ο McCoy. «Χρειαζόμαστε καλύτερες πολιτικές γονικής άδειας, καλύτερα συστήματα δημόσιας υποστήριξης για έγκαιρη φροντίδα και εκπαίδευση και περισσότερη υποστήριξη για την πρόσβαση στην υγεία και τη διατροφή για γονείς και μητέρες για να μειώσουμε τα συνολικά επίπεδα στρες», πρόσθεσε.

«Η ευρύτερη επίπτωση της μελέτης μας είναι ότι μπορεί να μην είμαστε σε θέση να αλλάξουμε το επίπεδο άγχους που αντιμετωπίζουν η μητέρα και το παιδί», είπε. «Αλλά μελέτες έχουν δείξει ότι μπορείτε, μέσω σχετικά σύντομων παρεμβάσεων, να ενθαρρύνετε τους γονείς να έχουν μια νοοτροπία ανάπτυξης. … Εάν μπορούμε να βοηθήσουμε τις μητέρες, μέσω παρεμβάσεων, να μεταβούν από μια σταθερή νοοτροπία σε μια νοοτροπία ανάπτυξης, τότε αυτός μπορεί να είναι ένας πιο προσιτός τρόπος για την προώθηση της ανάπτυξης του παιδιού».

 

Tags : Kids

Αγγελίνα Μάνου 

.

Πηγή: https://ipop.gr/kids/nea-ereyna-apedeixe-oti-ta-pio-exypna-p/

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
- Advertisment -

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΟΛΙΑ